Dalibor Onlain

Web consigliere

uvodna

info:
googlaj me
geolokacija
poslovno

mail/sms:
dalibor@gmail.com
099/311-9106
zrikka

arhiva:
ožujak ' 09
kolovoz ' 07
veljača ' 07
lipanj ' 06
travanj ' 06
prosinac ' 05
studeni ' 05
listopad ' 05
rujan ' 05
kolovoz ' 05
srpanj ' 05
lipanj ' 05
svibanj ' 05
travanj ' 05
ožujak ' 05
veljača ' 05
siječanj ' 05
prosinac ' 04
studeni '04
listopad '04
rujan '04
kolovoz '04
srpanj'04
lipanj '04
svibanj '04
travanj '04

< svibanj, 2004 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Objašnjenja
Pisani tekstovi su isključivo moji kao privatne osobe i izraženi u slobodno vrijeme. Neka prava pridržana CC

mobilno/foto:




ZA ČITATI

HVALA

29.05.2004., subota

Savjeti za bolji blog

U osnovi sadržaja bloga je- tekst.

Ostale stvari su organizacija linkova, smještaj slika...
Vaša mašta je jedino ograničenje kako će vaš blog izgledati.
Ipak, nekoliko dobronamjernih savjeta , onako kako ja to vidim, koji ne škode .
Čista subjektivnost :))

S vremenom se iskristaliziralo kako neke stvari mogu poboljšati blog/ dnevničku web stranicu na netu.
Nije mi namjera sada popovati oko toga ali mislim da je zanimljivo vidjeti kako se može poboljšati sadržaj bloga.
U ove dvije i pol godine pisanja bloga mogu reći da sam shvatio da neki ljudi doista to dobro rade i da je u biti riječ o vještini.
A svatko tu vještinu može savladati s vremenom ako to doista želi i voli raditi.
A ionako se većine ljudi neće previše opterećivati s ovim stvarima koje želim u ovom postu razjasniti.

Mora se shvatiti da je pisanje za web malo drugačiji postupak nego li pisanje za neke ostale medije.
Najkraće rečeno: za web pisanje najmudrija je kratka forma. No, to je u biti samo moje mišljenje
Evo nekih savjeta koje mislim da su relevantni za pisanje bloga. Uzmi ili ostavi :-p

1. Pišite o onome što vas zanima

Otvorili ste blog na BLOG.HR i sada se želite malo poigravati s time.
Opa, riječi brzo lete na web.
Obavijestili ste svoje prijatelje o novoj igrački i piskaranju na blogu. Iako još ispočetka neznate što želite od piskaranja i kojom ćete tematikom puniti blog.
Možda nikada niste voljeli pisati ni mailove duže od tri rečenice.

Nema veze. I zapis od nekoliko rečenica je dovoljan.
Stanite malo. Opustite se.
Nitko ne prisiljava da to radite, niti da mora biti kao kolumna iz Večernjeg , Jutarnjeg, Playboya...Možete samo kratke vijesti priopćavati.

Ne ograničavajte se u količini riječi i ne silite se pisati kada vam se neda.

Možda želite da vaš blog bude vaša bilježnica s linkovima na druge web stranice koje zapazite u toku surfanja pa to priopćite drugima da vide ( bit će vam zahvalni što im filtrirate internet s korisnim stvarima ).
A možda imate digitalnog fotoaparata pa želite «upucati» na blog svježe slike i podjeliti ih s drugima.
A možda ste talentiran esejist, kolumnist, novelist koji želi dati svijetu na uvid svoje riječi i isprobati «koliko mogu» pa se zato koristite dužom formom pisanja.

Ipak, sve to radite na fokusiraniji način. Ljudi će vam biti zahvalni.
Zapitajte se što vas privatno interesira, o čemu pričate u krugu prijatelja i inače koji su vam interesi. Velika je vjerojatnost da će blog postati refleksija tih vaših interesa.

Za sada još ne postoji na BLOG.HR mogućnost da prilikom pisanja posta svaki post stavite u željenu kategoriju prilikom objave i da sami definirate kategorije sadržaja, a tada bi i posjetiteljim bloga bilo jasnije o čemu piskarate .
Tako bi se oni istih ili sličnih interesa brže zalijepili na vaš blog.

2. Budite strpljivi


Ne zavaravajte se iluzijom da pišete blog za neku veliku publiku.
A možda to ni ne želite, i bolje da o tome tako ni ne razmišljate.
Publika, hm, što je to?
Pišite za sebe, a onda što dođe...dođe.

Većina će redovne posjetitelje imati iz redova prijatelja, familije , poznanika uz sve one neznance koje će zanimati tematika vašeg bloga plus nasumični posjetitelji preko Google tražilice.

Iako je lijepo vidjeti kako brojač statistike raste, ne shvaćajte se previše ozbiljno. Nemojte razmaženo reći nakon tjedan dana pisanja « pa ovo nitko ne čita « i «baš sam budala, pričam sam sa sobom».
Pa što onda .
Ako i jedan čovjek dođe na vaš blog nemojte se time opterećivati. Smirite ego. Pisanje opušta, a i vi postajete čovjek kojem djeljenje postaje drugo «ja « ( a uvijek možete prestati ).

I da, apsolutno ignorirajte uredničke liste ( coool, almost ) na BLOG.HR. One su putokazi ali nisu savršene niti konačne :)) Vaš blog je samo komadić u internet prostoru kao i svaka druga web stranica i nemora biti primjećen ni na kakvim «listama» niti subjektivno nametnutim kriterijima.
Na blogu ste sami za sebe.

Vi imate blog stranicu ( jednu od tisuća u RH ) i što se mene tiče možete si adresu isprintat na vizitku za bolju uočljivost vašeg bloga.


3. Frekventno ažuriranje bloga


Neki si mogu priuštiti svakodnevni update blog stranice. Neki tjedno nekoliko puta. Imperativa nema.

Ipak, ljudi će biti motiviraniji doći ako znaju da je blog redovito ažuriran.
Obavijestite u jednom postu ( ili u meniju sastrane ) ljude kako frekventno si možete priuštiti upisivanje postova. Tako će posjetitelji znati na čemu su.
A opet, možda želite samo nekoliko puta mjesečno pisati. Sve vam je na volji. Ukažite ljudima da postoji Blogarithm web usluga gdje mogu upisati adresu vašeg bloga i tako na mail dobiti obavijest da je blog ažuriran.
Blog je vrlo ovisna stvar i nekima je poput omiljene igračke sa kojom se moraju redovito poigrati.

Ipak, kao i u svemu imajte mjeru. Nemojte graditi svoju virtualnu personu koja odudara od vaše real life persone.
Sve je to onda veliko zavaravanje u koje čovjek može početi vjerovati.


4. Koristite ljudski ton


Koristite svoj glas na najneposredniji način , baš onako kako govorite svakodnevno među prijateljima, u birtiji, školi, faksu. ..
Budite izravni. Jebal ti pas...:))
Pokažite da ste netko koji je «krvav» ispod kože. Netko koga se može zamisliti da ide na WC. Jezik ulice, sleng itd.
Ako ste iz PR industrije ( to su oni koji glumataju da su tako ofišl i inčarđ ) maknite se od blogova ( ionako nemate vremena za to niti su blogovi krave muzare za vas) :))

Ne trebate glumiti nešto što niste.
Marketing speak ne prolazi ( nemora biti , al' dobro ). Imate web stranicu gdje pišete službena priopćenja ? Nema potrebe ta priopćenja postati na blog.
Prašak za suđe nikada neće biti smisla reklamirati na blogovima jer će vas ljudi ismijati.
Ako ste tvrtka , nadjite neko piskaralo iz kruga zaposlenika koji će na neposredan način pisati o Vašim proizvodima, uslugama, zaposlenim ljudima...
Za blogove je karakterističan NEFORMALNI TON.

Neformalni, capito ? Jer gdje je onda razlika ?
Ali opet, kak velim, svakom na volju.

5. Kredibilitet i etičnost

Ako ste netko koji će malo «ozbiljnije» grmiti na blogu uzimajte u obzir da morati imati na umu kredibilitet i etičnost.

Zapitajte se : Zašto bi netko meni vjerovao u ovo što pišem ? Zašto bi čitao baš moje trabunjarije ? Hoću li koga povrijediti svojim pisanjem i slikama ?

Vrlo je moguće da će se to dogoditi nećete li se pridržavati nekih principa.
Vrijeme je ključan element za vašu kredibilnost. Čitatelji i posjetitelji će vam biti korektiv. Oni će odlučiti da li ste netko kojem se treba vjerovati. Ne vi.

Neki savjeti:
- budite dosljedni, imajte stav
- recite zašto pišete baš o nečemu
- spomenite svoja prošla iskustva za datom tematikom
- pišite kao da se postovi nemogu brisati
- nikada ne brišite stare postove iz arhive
- ne brišite komentare ispod postova ( osim ako su teška vrijeđanja )
- citirajte izvore i stavite link na njih ( ako postoje na netu )
- koristite citate drugih
- spominjite činjenice samo one za koje mislite da su stvarne
- ispravite stare postove kad saznate za nove činjenice
- ako imate kakav konflikt interesa recite to odmah


6. Koristite njegovo visočanstvo LINK

Link, link , link. I link.
Na internetu ste. Ne čitate knjigu, magazin, novine.

Šteta što se pjesnički ne rimuje u jednostavnoj rimi ovo: « U svakom postu/zapisu jedan link sadržaju snagu daje «.
Dobro , nije to must, ali...
Upoznajte se kako stavljati link u tekstu. Ne trebate pisati kobasice url adrese nešto kao http://www...../?%id=456sljji.htm.

Tamo kada pišete blog zapis, pokraj naslova , imate ikonu za izradu linka. Prvo, obilježite tekst , stisnete ikonu link, u prozor za link prikeljite ( copy paste) adresu sa neke web stranice. Zar je to tako teško ?

Komentirati neku aktualnu vijest ? Pa linkajte na tu vijest koja je objavljena na nekom portalu ili web stranici i pored toga dajte svoj komentar.

Pišete neki esej koji želite podkrijepiti nečim što su drugi o tome rekli, nekim resursima na webu ?
Linkajte taj dio, zainteresirani će imati širi kontekst a vi dobiti potporni argument za ono što baljezgate.
Time skraćujete priču jer ne pišete sami tone teksta.
Obavezno, ako citirate sadržaj nečeg napisanog negdje drugdje – referirajte se na to, jer nitko ne želi da mu se implicira da je plagijator i kradljivac tuđe kreativnosti.

U pisanju spominjite svoje izvore.
Ako ste našli na tuđem blogu neki zanimljiv link napravite u postu malu digresiju s linkom na taj blog npr . ( VIA XY blog )
Ako citirate rečeno na nekom drugom blogu- dajte link na taj post/zapis ( kopirajte permalink ne URL adresu )

Osjećajte kao da ponekad imate obavezu pronalaziti nove blogove i svakako ih stavite na uvid ( pomoću linka) posjetiteljima vašeg bloga .
Koristite prostor sastrane u menijima ( preko uređivanja boxova u blog.hr-u ) da bi organizirali linkove na blogove ili druge web stranice koje osobno čitate, preporučate...

7. Uređivanje teksta i slika

Imajte barem trunčicu obzira na druge koji će «sletjeti» pročitati vaš blog.
Iako je to teško ponekad ( s obzirom na vrstu tematike koju pišete ).
Pišite kraće postove, a ne bibliju.
Na webu kratka forma bolje prolazi iako time ponekad riskirate površnost.
Pokušajte ekonomizirati riječi . S manje riječi reći više.
Kad posjetitelj vidi kraći post bolje je ohrabren za čitanje istog ( barem ja ).

Drugo, potrudite se kolko-tolko pročisti svoje tekstove od gramatičkih i pravopisnih grešaka .

Pazite na izostavljena slova, riječi. Češće koristite kratke izjavne rečenice.
Posebno kada pišete duge tekstove imajte na umu jednu važnu odliku čitljivosti teksta: razlomite tekst na sitna poglavlja ( korištenjem razmaknice teksta svakih par rečenica, uvlačenjem teksta itd. ).

Prilikom pisanja dugih postova u začetku pisanja skrenite pozornost o tome što će se naći u članku da čitatelj zna o čemu će se raditi i da li je to vrijedno njegovog vremena.
Koriste pametne naslove za svoje članke koji ne zbunjuju čitatelja. Koristite razne napomene u zagradama ako je to potrebno.
S protekom vremena naučit ćete neke stvari i postati vještiji.
Ne obazirite se ako to odmah ne uspijete savladati.
Za sada je dovoljno i ono " Ja bila u Njemačka, kupio nova merecedes..."
Ma prolazi, piši samo piši...:))

8. Zauzdajte ego

Da.
Svi smo različiti i na svoj način posebni.
Možete se ponekad osjećati kao «da ste na poznornici».
Ne shvaćajte se ozbiljno.

Nije ovo reality show. Nije ovo Story Super Nova.

Imajte svoj stav ali ga nemojte pod svaku cijenu nametati drugima.
Koristite svaku priliku poslušati feedback komentara drugih ljudi.
Ne spamirajte druge blogove tako što će te «pod silom « komentirati ispod postova kako bi povećavali posjećenost svojeg bloga.
Izađite iz svoje blog ljušture i participirajte na drugim blogovima korištenjem komentara.

Uobičajni savjeti da ne vrijeđate druge ljude uvijek prolazi.
Čitajte i učite od drugih ljudi jer nikad nemožete sve znati. Nemojte biti sebični i ponašati se kako vrhunski sudac koji mora stalno biti u pravu.
Ne vagajte svaku riječ koja ode na web.

Take it easy. Opustite se i dobro zabavite uz blogove.
Uf, dugi post. Predugi... :-p







- 20:37 - Komentari (25) - Isprintaj - #